Alla inlägg under oktober 2011

Av Marie Svensson - 31 oktober 2011 17:34

Jag har själv tillåtit att andra trampat på mig.

I början märkte jag inte av det var så,var väldigt naiv.

Men med tiden insåg jag att det var så.

Folk tryckte ner mig och min självkänsla var nere noll.

Dom fick mig att tro att jag inte kunde klara av något

och att jag inte var värt något i andras ögon.

Kände mig värdelös helt enkelt.

Kände mig bara mer och mer värdelös.

Jag trodde hela tiden att om jag älskade personen mer

eller om jag ändrade mig som person

eller om jag ställde upp mer så

skulle det bli bättre.

Men det blev bara värre ju mer jag försökte.

Jag blev en person som jag inte ville vara

och det skrämde mig.

 

Jag har nu valt bort dessa människor

och jag har nu bra självkänsla igen

och jag mår så mycket bättre utan dom.

Men det har tagit lång tid att bygga upp det igen

och att lita på andra igen

efter att ha fått ta så mycket skit av andra.

Jag är glad och stolt över att jag fick modet att bryta

med dessa människor.

 

Så till alla

LÅT INGEN TRAMPA PÅ ER!!

 

 

Av Marie Svensson - 24 oktober 2011 18:56

Saknar mitt   

Det är sjukt. Efter två dagar så blir jag galen utan honom.

Är jag onormal tro?? :)

Han är på Teneriffa i veckan,fuskigt :)

Men va fasen,en vecka går fort.

Får dränka mig i jobb istället.

 

Hade fruhippa för en tjejkompis i Lördags.

Sicken galet bra dag vi hade.

Vi överraskade henne på jobbet,hon anade ingenting.

Hon blev riktigt paff då vi stod där helt plötsligt :)

Vi åkte till Borås för trekamp (mitt lag förlora dock)

Först skulle man springa och sätta fast tre tygpåsar på ett karboreband (säkert felstavat)

samtidigt som man hade en sele på sig.

Så som ni kanske fattar var det tyngd bakom

så man flög rätt fort bakåt då man kom en bit framåt.

Sedan var det dags för sumobrottning,vad roliga vi såg ut.

Då man trilla var det skit svårt att ta sig upp,gick inte göra det på egenhand kan jag säga.

Den sista grenen var att sitta kvar på en elektrisk tjur så länge man kunde.

Jag satt inte kvar mer än fem sekunder.

Och vad det gjorde hon då man trillade av.

Har fortfarande ont i mina ben och armar efter alla grenar

men det är det värt efter en sån toppen dag som vi hade.

Sedan blev det fika på stan

och sedan mys hemma hos syrran med spel och lite gott att dricka.

 

Hepp nu ska det mysas lite med katten innan det är dags att krypa ner i sängen

för att orka upp till jobbet i mörran.

 

 KRISTOFFER  

 

 

 

Av Marie Svensson - 8 oktober 2011 11:05

Då är man hemma på timmar.

Så gött,har sovigt som en stock hela natten. Så jag är gör pigg :)

Varför säger man ofta att man sovit som en stock?

En stock kan ju inte sova,den "lever" ju inte.


Jag är inte så insatt i politik men har reagerat på en sak.

Varför är så många emot vindkraft?

Det är ju det bästa för naturen + vattenkraft.

Jag kan förstå dom som tycker att de inte vill ha detta utanför sitt hus,men hallå de sätter ju upp dessa stora saker på öppen mark och inte direkt i ett samhälle.

Varför tänker inte folk som ja?

Att det är det bästa för naturen. (tror jag iaf)

Vi måste tänka på våran natur,räcker det inte med naturförstöring?

Detta är som sagt en fundering från mig. Och all håller säkert inte med mig,men alla har vi våra olika åsikter och detta var min!!


Hepp,nu blir det kaffe och cigg innan vi tar tag i boken och läser en stund.


!HA EN BRA DAG ALLE SAMMANS!


Av Marie Svensson - 7 oktober 2011 12:05

Uch vad trött jag är idag,orka inte mösa mig ur sängen innan

11.20

Och inte nog med att jag är trött jag är på skit kasst humör också..idag igen.

Känns inge vidare kul kan jag säga. Suck suck.

Har ingen anning om varför jag är så här mega trött eller på ur kasst humör.

Men en sak vet jag,det är inte kul iallafall.


Blir hockey på söndag,seriepremiär.

Ska bli kul och se hur denna säsongen slutar :)


Hepp nu tänker jag ta en tupplur så jag iallafall kanske blir på bättre humör.


YOU

Av Marie Svensson - 6 oktober 2011 20:18

När kärleken föds har den inget namn.

En varsam viskning i mitt öra

det gör mörkret mindre kallt.

Jag vaknar ensam och möts av tystnad

i mitt sovrum och över allt.

Var är du,jag blundar hårt

kom rör mig nu.

När kärleken föds har den inget namn.

När kärleken dör vet du vad som försvann.

När kärleken föds har den inget namn

men vi hade den här

tills du släppte min hand.

Jag låtsas ännu att du finns här,

dina hjärtslag ger mig skydd.

Jag ser frosten i dina fotspår

som en gåta som aldrig tytt.

Var är du?

Det är kallt,kom värm mig nu.

När kärleken föds har den inget namn

men jag vet att jag fann den

samma stund den försvann.


(rader från KÄRLEKEN FÖDS med Shirley Clamp.

Väldigt fin låt)


  


Av Marie Svensson - 3 oktober 2011 16:53

Var i Borås igår för lite shopping det blev.

Vågar inte kolla hur dyrt det blev och hur mycket jag har kvar på kontot.

Riktigt kul va det,dock tyckte nog inte alla det ;)


Sicken piss dålig dag jag haft idag.

Gangster ont i ryggen och mått dåligt i största allmänhet.

Men nu är det bättre.

Väntar på  och det gör ju saken bara ännu bättre.


Kommer sitta klistrad framför tvn på Lördag, Greys och Desperata hemmafruarna

börjar. Som jag längtat.

Det tråkiga är dock att det är sista säsongen av desperata hemmafruarna.

Träligt,Träligt.


Dags att ta tag i klädhögen som ligger på golvet.

Mindre kul men när den är borta känns det väl bättre :)


TAKE CARE EVERYONE

Ovido - Quiz & Flashcards