Alla inlägg under maj 2011

Av Marie Svensson - 21 maj 2011 13:21

         

Super nöjd med dessa fynd. Nu är det bara att se vad jag ska hänga dom någonstans :)

Av Marie Svensson - 21 maj 2011 12:35

Vilka fynd jag gjorde på Gällstad loppmarknad idag.

Visste inte vad jag skulle ha men hitta massa tavlor,en gör fin skål och en ljusstake som mamma har. Väcker minnen.

Var inne i leksaksaffären med,köpte två pussel,dt ena ska jag ge brorsan ocg svägerskan efter bröllopet. Var ett riktigt roligt pussel.

När klockan var 11.00 öppnade markanden och alla rusade hit ochdit som vilsa höns.

Kärringarna knuffades som galningar,jag knuffade hit och dit hela tiden haha.

När jag knuffa tillbaka fick jag onda ögat.

Kunde ögon döda skulle jag vara sten död.

Det är tydligen skillnad mellan folk och folk.

 

Nu är nästa tatoo snart inplanerad,ska kolla detta ikväll.

Frågan är bara var jag ska ha den? Men men det löser sig la

 

Nu blir det färskpotäter och sill. Fast jag äter inte sill så det får bli korv för mig. Men det går lika bra det.

Ikväll blir det Lödags mys med tacos. Gööött som faen.


IAM I WILL I CAN

Av Marie Svensson - 16 maj 2011 13:35

Ledig dag för mig.

Är så trött,kan knappt hålla ögonen öppna. Dags att sova en stund kanske?

Japp det gör vi.

Har inte gått och lagt mig i tid denna helgen och så jag ju jobbat också.

Tröttheten brukar ju komma efteråt då man varvar ner.

Men lediga dagar för mig är slappar dagar från morgon till kväll :)


I eftermiddag blir det lång promenad i skogen med bra musik i mina öron.

Får se vart mina fötter drar mig någonstans.


NOTHING GONNA CHANGE

MY LOVE FOR YOU

Av Marie Svensson - 15 maj 2011 15:12

Då är snart denna helgen slut.

Tänk vad en helg kn gå fort.

Jobbar 16-21.30 ikväll,sedan är det färdig jobbat och sängen väntar.

Vill ha löning snart,får en så jäkla bra lön,bra för att va kommunalare iaf :)


Var ESC igår,bytte tur idag för att kunna se hela programet.

Tyckte det var ett jäkla bra startfält i år.

Kan nog faktiskt till och med säga att det var det bästa på några år.

Jag skrev upp vilka länder som jag tyckte va bra,kom upp i 18 stycken av 25

Det säger ju allt!!!


Sverige kom på en värdig tredje plats.

Var rätt så spännande när poängen skulle utdelas,vi låg etta flera gånger.

Och det skilde bara två poäng te tvåan.

Så jag är stolt att vara svensk idag haha

Man kan ju faktiskt säga att Sverige vann lite i allafall,vinnarbidraget var skrivet av två svenskar. Örn kommer från Dalstorp,så nu är Dalstorp med på kartan :)

Jag är en schlagernörd ut i tåstetsarna.


FEEL YOUR HEARTBEAT


Av Marie Svensson - 13 maj 2011 12:32

Dålid dag. Det är bara förnamnet tror jag.

Mådde redan piss då jag vaknade. Kanske berode det drömen jag hade.

Men efter att jag pratat med en jobbar kompis och en promenad mådde jag genast lite bättre.

Måste börja lyssna på Susanne och mamma. Och mina underbara vänner.

De har så rätt,men jag inser det inte. Inte innan efteråt.

Jag är en enveten tjej,som en geting ungefär haha.

 

Personalfesten igår var väldigt lyckad.

M.A tal var klockrena.

Hon underhöll alla där ett tag.

M.A du är härlig du.

Det tråkiga var att det slutade så abrupt. Det slutade så hastigt.

Men då hade vi tid att städa undan det mesta.

Linedancen vr skit sköj,men svårt va det.

Men vad varm man blev,fick ju till och med håll i magen :)

 

Hepp,nu blir det en liten powernap innan det är dags att dr sig till jobbet 16-21.30

 

ÅNGRA INTE DET DU GJORT

FÖR DET HAR GJORT DIG TILL DEN

MÄNNISKAN DU ÄR IDAG

Av Marie Svensson - 8 maj 2011 18:27

Hade en galet bra Lördag.

Först tjejmiddag och sedan utgång på Grand i Borås.

Blev premiär på det dansgolvet. Men shit vad roligt jag hade.

Fanns mycket trevligt folk ;)

Skulle gått ut i Ulricehamn men det var stängt.

Man har helt klart roligare i Borås än Ulricehamn,enligt mig iallafall.

Men som sagt,jag hade en galet bra Lördag.

 

Var ute på tradera och andra sidor och kika runt.

Kom in på en sida där man kunde räkna ut olika saker.

Jag fick reda på att jag levt i 9737 dagar. Häftigt.

Det känns inte så långt och inte heller att jag föddes för 27 år sedan i år.

Men det känns väldigt lång tid tills jag går i pension tillexempel,det är 42 år kvar vilket betyder att det är år 2053. Som det ser ut nu får jag gå i pension då jag är 69.

Det är sjukt lång tid.

 

Jag fattar inte hur politikerna i detta avlånga land tänker.

Höjt pensionsåldern till 69.

Hallå ska vi kunna njuta av pensionen innan vi dör eller? Verkar ju inte så.

Visst vi blir allt äldre och vi börjar inte jobba som 40 talisterna gjorde.

Men hur ser samhället ut idag. Hur sjuka är vi inte?

Men va faen när vi närmar oss 60 är det väl skottpengar på en haha

och det kommer inte finnas något som heter servicehus längre,jo för dom som har pengar. Inte för oss vanliga svensson svensson.

Kommer bli som i USA.

 

Men varför lägga någon energi på sånt som händer om många många år.

Men sån är jag det. Det suger verkligen.


TAKE CARE

Av Marie Svensson - 3 maj 2011 18:58

Läste precis aftonbladet.

Jag hoppas verkligen att det är han.

Jag tycker inte om när folk har ihjäl en annan människa.

Hatar alla krig runt om i världen.

Varför döda terrorister och människor som inte har samma tro och allt vad dom kriger om?

varför inte sätta kriminella på vatten och bröd i ett fängelse mittt ute i ingenstans.

Vad man än har gjort så tycker inte jag att en annan människa ska bestämma över en annans liv.

Sätt en kriminell i fängelse och låt den sitta där tiden ut och inte kommer ut efter 1 år.


Tycker att våra fängelser ska bli "sämre" dom har det ju för sjutton bättre än våra gamla på servicehusen.

Skumt mycket skumt.


Är det någon som har en annan åsikt så kommentera gärna.


Det är jäkla kul att man blir anklagad för något man inte gjort. Ta reda på fakta innan du öppnar käften.


Dags att ta en powerwalk i det kalla vädret.


TAKE CARE EVERYBODY

Ovido - Quiz & Flashcards