Alla inlägg under mars 2011

Av Marie Svensson - 29 mars 2011 20:42

På två nätter har jag sovit ca 5-6 timmar,sammanlagt alltså.

Och jag brukar sova sova betydligt fler timmar annars.

Jag är rätt så trötter nu.

Jäkla förkylning,tar kol på mig.

Min hals känns som ett rivjärn.

Så jag hoppas att jag kan få sova inatt,annars vet jag inte vad jag tar mig till.

Men varför klaga det blir ju inte direkt bättre och det finns dom som har det mycket mycket sämre än vad jag har det just nu.

Livet är då faen inte rättvist här i världen,det är då ett som är sant!!!

 

Såg en sån fin klänning som jag tänkte köpa te min brors stundande bröllop. Men det visa sig ganska snabbt att dom inte hade min storlek.

Hallå eller,dom hade inte storlek 40. Vadå knas.

Så det är bara till att sätta igång att leta vidare..tråkigt som bara den.

 

Hepp hepp,nu ska jag försöka sova och hoppas att förkylningen gått över under natten.

Hoppas kan man ju alltid.

 

GODNATT ALLA

 

 

 

Av Marie Svensson - 27 mars 2011 20:21

För dom som vet förstår ni vad det är för speciellt med detta datum.

Är en jobbig dag.

Mitt liv kunde sett helt annorlunda ut om allt gått bra.

Men det var väl inte min tur denna gången antar jag.

Jag tror att allt som händer har en mening.

Men vad meningen är med vissa slut det vet jag dock inte.

Det har varit ett tufft halvår sen allt hände.

Har ältat saken från och tillbaka många gånger.

Frågat mig själv om det var mitt fel,om jag kunde gjort något annorlunda.

Har många gånger anklagat mig själv för att jag var så hysterisk hela tiden. Oroa mig för saker som skulle komma men som skulle komma flera månader senare.


Har fler trappsteg att klättra uppför innan jag gått vidare helt.

Gåvidare kan man göra men glömma det går inte.

Detta kommer ligga hos mig hela livet!!

Men när det händer mig nästa gång,kommer min situation se annorlunda ut.

När den dagen kommer vet jag inte men jag vet att den kommer en dag.


Jag är glad för att jag bestämde mig för beslutet jag tog.

Först var jag tveksam men efter choken lagt sig så var det ett lätt beslut,nästan självklart.

Sitsen som jag satte mig i var inte den bästa kanske men jag ångra inte en sekund att jag tog beslutet som jag gjorde.

Under den korta tiden som allt var bra,kände jag en sån häftig känsla i hela kroppen.

Detta var den bästa tiden i mitt 27 årig liv.


Under alla tuffa perioder som jag haft,försöker jag hitta posetiva saker ur.

Försöker lära min av dessa jobbiga törnar.

Likaså under denna.


Av Marie Svensson - 26 mars 2011 15:35

Som rubriken lyder har jag haft en underbar dag men än är den inte slut!!

Vakna tidigt så jag tog en kaffe och cigg. Sedan ringde jag far och bestämde att jag skulle komma upp.

Så den blev en liten promenad.

Myste med lite kaffe i köket med pappa och prat om allt möjligt.

Sedan gick vi upp till lagårn och kolla på kosera och kalvarna. Så mysigt att se dom små livena! Kommer fler,för några kor är tjocka som inni hundan :)

Men inte ville korna gosa med mig inte,de var bara nyfikna och sen när jag försökte klappa dom så vände dom rumpan åt mig haha

Brorsans höner var inte bättre dom men dom flockades runt mig iallafall,har lärt mig hönsiska så vi konverserade lite :)

Så dagen har Ään så länge vart mysig och underbar!!!

Älskar dig pappa  


Underbara Lotta kommer till mig ikväll med min underbara stora syster.

Blir lite mat och massa massa prat,som vanligt!

Saknar Lotta som inni hundan! Blir så sällan vi ses.

Men ikväll ska vi ta igen detta :)


EN BLICK OCH NÅGOT HÄNDER

Av Marie Svensson - 22 mars 2011 12:13

Frågar du mig så är våren banne mig våren på gång på allvar :)

och det är förbannat skönt!!! Äntligen!!!!!

Vart ute på en lång promenad på morgonen,jätte härligt.

Såg två gäss och igår såg jag fem traner när jag var ute och gick med mor.

Vadå vårtecken.

Snart kommer tussligaon fram.

Som ni kanske märker så spritter dte i kroppen av vår känslor :)


Var hos läkarn igår med mamma.

Lärde mig en massa saker om min sjukdom.

Har äntligen börjat förstå den. Inte en dag för sent,eller vad man säger.

Ska ändras lite mediciner och det känns riktigt bra.

Hoppas jag inte reagerar negativt på den bara.

Men det får la tiden utvisa.

Tar en dag i taget och är gald för varje dg som jag mår bra.

Men sen det började bli ljusare ute och våren började bli på G så mår jag bättre!!!


Hepp nu ska det donas lite hemma hemma innan det är dags för att gå till jobbet

för att jobba några timmar :)


HA EN BRA DAG ALLA DÄR UTE


/MARIE

Av Marie Svensson - 19 mars 2011 10:39

Är hemma på timmar,blir till att vila en stund och betala lite räkningar.

Sen kommer TC och hjälper mig med datorn.

Ska bli kul att ses,blir så sällan.

 

Har funderat på det här med att barn och barnfamiljer utvisas till sitt hemland från Svergie.

Det finns något som heter BARNKONVERSIONEN (säkert fel stavat)

Den handlar bland annat att barn inte ska utvisas och att det ska få en bra framtid.

Jag får inte ihop detta när dessa grupper utvisas.

Jag tycker inte man ska utvisa människor som behöver vård och som är sjuka.

Det är inte konstigt att många "går under jorden".

Sveriges rättsamhälle är knepig att förstå sig på.

Det är som SR säger,ingen ide att lägga ner någon energi för det kommer inte förändras ändå.

Men om vi svenskar går ihop och visar vad vi tycker är fel,borde det bli en ändring tycker jag,

Men tror knappast att saker förändras men då har vi ändå visat vad vi tycker!!

 

Är så trött på en del männsikor,Som inte kan ta till sig andras problem,lyssnar knappt utan bara pratar om sina problem hele tinn.

Kanske kommer från fel mun då jag själv är rätt egoistisk ibland,men jobbar på dettta.

När jag tycker att någon har vart orättvis mot mig,då säger jag detta till den personen.

Men ber dom ursäkt till mig,nej då är det mitt eget fel att det blivit så.

Hmm,aja ingen ide att bry sig igentligen.

Men som tur är vet man vilka som är ens sanna vänner.

 

Är så jäkla glad att jag och AC äntligen hittat tillbaka till varandra.

Hon betyder så mycket för mig. Finns alltid där för mig.

Vi har haft rätt så kul genom åren,många minnen!!!!

Hon förlåter mig alltid då jag sårat henne. Hon är inte långsint heller utan vi reder ut saker och ting som dyker upp så fort det händer.

Det är så roligt att umgås med henne och AS.   

 

Hepp,nu tar vi och sover en stund med katten min :)

 

AJJÖKEN AJJÖKEN

LOVE YOU GIRL!!

Av Marie Svensson - 15 mars 2011 21:03

Som sagt vad trött man kan bli på sig själv ibland.

Att jag inte tänker mig för vad jag säger eller gör ibland.

Det är så lätt att såra någon då.

Som jag gjort idag.

Handla i ren arghet.

Jobbar på detta med att tänka efter både en och två gånger då jag säger eller gör saker som jag vet kan bli kneppigt.

Men man måste göra det som känns bäst för sig själv och vad man tror är rätt.

Men denna gången blev det inte riktigt bra som sagt.

 

Jag är ledsen för att jag sårat dig E.R

Du sa att du inte blev sårad eller arg men det hördes på din röst att du var det.

Du vet hur jag är funtad men jag jobbar på att inte vara så impulsiv.

Jag är ledsen E:R!!!!

!!!!FÖRLÅT!!!!

GODNATT ALLA

Av Marie Svensson - 9 mars 2011 21:26

Ligger i sängen och ska snart mysa ner under täcket med älsklingen Zorro  

Måste läsa något kapitel ur Mari jungsteds bok " Den dubbla tystnaden".

En riktigt bra bok. Alla hennes böcker om Anders Knutas är helt suveräna.

Har man väl börjat läsa hennes böcker går det inte sluta.

Men enligt mig är Lisa Marklunds  böcker också väldigt bra och lika så Viveca Sten,Åke Edwardsson och Dean Koonz. Alla dessa böcker är deckare.

KÖP KÖP KÖÖÖÖP   

 

10 SAKER ATT GÖRA INNAN JAG ÄR 30

 

  1. Hoppat fallskärm
  2. Hoppat bungyjump (helst i Nya Zeland)
  3. Klättrat i berg.
  4. Vandrat i fjället.
  5. Åkt båt på Norges fjordar (hurtig gruten)
  6. Vart i USA vid Grand Canyon.
  7. Läst upp ämnen på komvux och eventuellt någon fristående kurs från högskolan.
  8. Kört rally bil.
  9. Köpt en bil (volvo)
  10. Sökt jobb i den regniga staden Borås.
  11. Varit volontär i Afrika?

Nummer 11 är ett mål efter jag fyllt 30.

Så jag har lite att stå i som ni kanske märker.

men jag är inte 30 än på några år.

Som ni ser på min lista så vill jag inte resa runt hela jorden på sol och badsemestrar. Det lockar mig liksom inte.

Om jag ska åka utomlands igen skulle jag vilja se landet och dess historia och gamla byggnader,inte bara ligga på stranden och skaffa mig hudcancer haha

 

HEPP DEJEN MED KUDDEN VÄNTAR

GODNATT ALLESAMMANS

Av Marie Svensson - 6 mars 2011 21:46

Har vart en lugn och bra helg. Har dock haft magkatarr flera gånger i helgen. Shit vad ont jag hade. Tur att det finns något som heter loceek. (hur det nu stavas)

Men trots lite mag ont så har den vart bra.

Nästa helg spenderar jag hos mor och lilla syster tror jag. Eller iallafall Lördag-Söndag. Då får banne mig katten stanna hemma :)

 

Fick jobba några timmar pga magsjuka. Fick sluta 20.00 så då fick det bli en promenad innan det var dags att ta sig till duschen och sängen.

Skönt med en kvällspromenad.

 

Hepp Hopp..cigg o sen dejta John Blond ;)

 

/Marie

Ovido - Quiz & Flashcards