Alla inlägg under februari 2011

Av Marie Svensson - 28 februari 2011 16:16

Donar och grejar hemma efter shoppingen i Jönköping igår.

Då vi träffade på kusinen med pojkvän. Mycket trevligt må jag säga.

Ska bli kul att se deras lägenhet.

M¨åste bara skriva att då vi systrar och mor är på stan ihop,blir vi alltid sura på varandra. Hur kommer detta sig?? haha,vi kanske är väldigt lika allihopa och att det är därför som vi blir lite sura. Fast inte på varndra dock. Det är svårt att förklara hehe

Men jag älskar dom allihop!!   

Har blivit riktigt fint här hemma nu efter att jag fått upp allt som jag köpte igår. Riktigt riktigt roligt.

Mamma hjälpte mig och det är jag tacksam för,annars hade jag nog blivit så förbannad så jag slängt allt i väggen haha

 

Det är ganska konstigt det där med storlek på kläder. Ibland kan man ha 38,vilket betyder Medium. Andra gånger måste man gå upp till 40,vilket betyder Large.

Borde inte Medium och Large vara lika för alla kläder trots att de är olika märken?? Kan någon förklara detta för mig?

Jag har gått upp lite i viktigt så jag prova alla kläder i Large för jag trodde inte jag kunde ha Medium längre.

Men det konstiga är att jag fick gå ner till Medium på vissa kläder för att Large var förstort och tvärtom.

Detär ju i och försig bra och roligt att jag fortfarande kan ha Medium hihi.

Men när man står där i provhytten så känner man sig ful,tjock och man ser varenda bristning och siluit. Jag känner mig så iallafall och jag vet att många andra känner likadant.

Kan det vara så att speglarna förstorar en? Min ny inköpta förminskar mig ju haha

 

Här kommer kort på allt som jag shoppa igår.

    

          


Hur får man kortet att hamna åt rätt håll?

Jag ändrade ju kortet då dom låg i min mapp på datorn. Kan någon förklara detta??? Please!

 

SHIPP OCH HÅJJ

Av Marie Svensson - 27 februari 2011 20:32

Har varit en bra dag med systrana mina och mamma.

Shoppade loss för nästan fyra tusen,hur jag nu lyckades med detta haha. Men roligt va det iallafall.

Bilder kommer upp i morgon.

 

Nu blir det Bones och kaffe. Men först tar vi en cancerpinne.

 

Planerar för en tjejkväll och som vanligt är jag ute sent. Men men kommer ingen så får jag ha fvest med katten ;)

 

TACE CARE EVERYOWE OUT THERE

Av Marie Svensson - 26 februari 2011 18:38

Äntligen helg..me like alot!!

Ikväll står det mys i Gällstad med systrana och våran mor,god mat och givetvis MELODIFESTIVALEN.

Blir nog till att rösta på Lasse Stefanz. Japp det gör vi.

I morgon drar vi till Ikea och A6 och bränner massa pengar. Alltid lika roligt att shoppa loss.

 

Veckan har varit ganska bra. Har varit på strålande humör och inga dåliga känslor. Känns riktigt riktigt bra.

 

Jag hatar hatar falska människor. Att jag alltid ska träffa sådana. Så det är inte alls konstigt att jag har svårt att lita på människor. Ehh,inte alls.

Men skit samma,personen jag tänker på kan dra åt fanderns.

 

NU BLIR DET MAT:MUMS MUMS

Av Marie Svensson - 23 februari 2011 11:38

Vakna,dock en anning sent,till strålande sol på en molnfri himmel och fågelkvitter :)

Kan det blir bättre än så här?

Våren är på gång och jag älskart!!


Är ledig idag,så jag ska ta mig en lång promenad idag igen.


Har börjat dricka sån däringa drink mix som innehåller en hel måltid,dricker dock bara en om dan.

Men kan man dricka 2 en dag och 1 en annan dag. Vill inte dricka sånt på jobbet,vet vad dom skulle säga haha

Hur länge ska man dricka detta äckliga teo? Någon som vet?

Igår fick jag frågan om jag bantade bara för att jag inte tog en kaka till kaffet.

Hallå eller,bara för att jag är ett kakmonster måste man då ta en kaka varje gång man ska fika? Nej är mitt svar.

Jag väger inte för mycket och trivs egentligen med hur jag ser ut men några kilon skadar inte att gå ner.

Har små mål,gör det kanske enklare att nå slutmålet.

Läste någonstans att man inte ska väga sig utan kolla på kläderna om man har blivit mindre. Ja,jag vet då inte om detta är rätt taktik.


TA HAND OM ER ALLA DÄR UTE


Av Marie Svensson - 22 februari 2011 11:05

Då ska man börja jobba i eftermiddag efter en skit jobbig vecka hemma.

Känns inge vidare kan jag ju säga.

Känns som om jag snart kryper ur mitt skinn.

Men det kanske känns bättre då jag väl börjat.

 

Är en liten träff på jobbet ikväll och har ingen anning vad som ska tas upp. Men det löser la sig det också kan jag tro :)

 

Nu har vi tydligen börjat vara fler personal på kvällen men jag fattar inte riktigt hur detta ska gå till. Arbetsuppgiterna ska se lite annorlunda ut. Fixar jag detta som det ser ut nu?

 

Ska ta mig en promenad men bra musik i mina öron.

Ska bli skönt att komma ut och rensa huvudet.

 

BEHANDLA ANDRA SOM DU VILL BLI BEHANDLAD SJÄLV

Av Marie Svensson - 21 februari 2011 19:01

Ska börja jobba i morgon. Känns la så där,men det ska väl gå.

Prata länge med IT idag och det kändes bra.

 

Jag vet inte vem jag är längre. Hur inni hundan ska man ta reda på det igentligen?? Jag har då ingen anning om hur.

Någon som har något råd??

 

Pratat mycket med tjejerna under förra veckan och jag har insett att det finns några saker som jag måste jobba med hos mig själv.

Dom är underbara som alltid finns där och förlåter mig för "snedstegen" som jag gjort många av den siste tiden.

Dom är guldvärda!!!!!

 

VILL TRÄFFA JW SNART. MISS HIM

Av Marie Svensson - 19 februari 2011 04:10

Kan verkligen inte somna.

Sov en stund men vakna lika fort igen. Så surt.

Men det är tur att man inte behövder upp tidigt i morgon.

Lyssnar på dansbands musik för att lugna ner mig men än så länge fungerar det inte iallafall.

Brukar få mig at ta det lite lugnare men inte denna gången...

 

Har vart hos AC med AS. Drack många koppar kaffe och en massa prat.

Precis dett jag behövde.

 

Kanske skulle se ARMAGEDON? Då kanske jag somnar?

Min hjärna går på högvarv till och med då jag sover,

Hur kan jag lösa detta?


Tjipp o Hojj

Av Marie Svensson - 17 februari 2011 21:12

Har precis kommit hem från en härlig promenad i mörkret.

Var riktigt skönt.

Gick förbi EA som bjöd på tee och en go pratstund :)

 

Skulle torka golvet i köket men vad gör klantiga Marie,tappar hela flaskan

i golvet. Först skratta jag åt det och sedan blev jag så arger.

Köpte ajax golvrent utan handtag på flaskan.

Hur kan man göra en flaska utan handtag?

Det fattar väl vem som helst att det måste finnas ett handtag.

Eller är det bara jag som är klantig?? :)

 

Min katt får inte vara ute sent på kvällarna längre,det skrek så i skogen innan ikväll. Det var inget råddjur,vet inte vad det var.

Men det lät som ett djur döda ett annat.

Men det kan säkert vara så att jag inbillar mig. Högst troligt hehe

 

HAVE A NICE NIGHT

Ovido - Quiz & Flashcards