Alla inlägg under januari 2011

Av Marie Svensson - 31 januari 2011 20:49

Avsågad som Madde brukar säga haha

Är mega trött,kroppen har sagt sitt idag. Så det blir tidigt till sängen ikväll. Att man kan bli så trötter av att jobba Onsdag till Söndag.

Ska som sagt aldrig sätta upp ett sånt h-vetes schema igen.

 

Då har jag äntligen fått tummen ur röven och ringt till Gislaved för en gyn undersökning. Ska dit i morgon. Så jag håller tummen för att allt är som det ska.

 

Skulle gått på utbilding i morgon om psykiska funktionshinder men det blev inställd pga läraren är sjuk. Så det betyder att jag är ledig i morgon också. Så jälla gött.

 

Hepp man kanske skulle läsa dom där kapitlena som vi fick i hemläxa från Midfullnes i Torsdags. Mycket intressent kurs.

 

Godnatt alla där ute

Av Marie Svensson - 30 januari 2011 16:49

Äntligen är denna låååånga vecka slut.

Är helt slutkörd. Har jobbat sen i Onsdags så det är inte konstigt att jag är tok trött.

Aldrig mer att jag sätter upp ett sånt h-vetes schema nån gång mer.

Så ikväll blir det ett välförtjänat glas vitt men innan dess en tupplur och en bra bok :)

 

Längtar så till nästa helg!! Längtar som en tok!!!!

 

Såg på mitt kommande schema att jag ska gå lite längre på mötes dagarna. Det är två dagar som jag ska ha rapporten till kvällspersonalen. Vilket jag inte riktigt gillar. Hallå,det är väl mer än jag som jobbar på Hjälmå eller??

Suc k suck.

Skulle jobbat nästa söndag men strök mig. Har isåfall jobbat tre helger i rad och efter denna vecka känner jag att jag behöver vara ledig en hel helg.

Så nu hamnar man väl i blåsvädret men det ger jag blanka sjutton i.

Nån måtta får det allt vara ;)

 

Hepp hepp,dags att sova en stund

GODNATT ;)

Av Marie Svensson - 25 januari 2011 18:09

Jaha då har jag vart hos läkarn med mamma idag.

Gick bra,är alltid lite nervös då jag ska dit.

Mina prover var jätte bra förutom ett. Det var köldskörteln som vissa lite för höga eller om det var låga värden. Men han sa att det inte är något som jag skulle oroa mig för. Ska ta ett nytt prov om tre månader igen.

Vi bestämde att vi ska trappa ut en medicin och höja den andra.

Känns ju så där men läkarn vet väl bäst så det är väl bara till att lita på honom.

Måste ringa gynläkarn i Gislaved i mörrn. Att åka till Småland har jag inga problem med :)

Blir hockey i mörran,ska bli kul. Har inte vart på hockey på flera månader.

Nittorp ligger tvåa. Riktigt bra. Men det är över 10 poäng till första plats så dit kommer dom nog inte. Men dom är med i kvalet till ettan iallafall.

Men det klarar dom nog inte i år heller och sen är dom för dåliga för ettan. Inte för att Nittorp är dåliga men inte tillräklligt bfra för ettan enligt mig.

Tjingaling

Av Marie Svensson - 25 januari 2011 18:09

Jaha då har jag vart hos läkarn med mamma idag.

Gick bra,är alltid lite nervös då jag ska dit.

Mina prover var jätte bra förutom ett. Det var köldskörteln som vissa lite för höga eller om det var låga värden. Men han sa att det inte är något som jag skulle oroa mig för. Ska ta ett nytt prov om tre månader igen.

Vi bestämde att vi ska trappa ut en medicin och höja den andra.

Känns ju så där men läkarn vet väl bäst så det är väl bara till att lita på honom.

Måste ringa gynläkarn i Gislaved i mörrn. Att åka till Småland har jag inga problem med :)

Blir hockey i mörran,ska bli kul. Har inte vart på hockey på flera månader.

Nittorp ligger tvåa. Riktigt bra. Men det är över 10 poäng till första plats så dit kommer dom nog inte. Men dom är med i kvalet till ettan iallafall.

Men det klarar dom nog inte i år heller och sen är dom för dåliga för ettan. Inte för att Nittorp är dåliga men inte tillräklligt bfra för ettan enligt mig.

Tjingaling

Av Marie Svensson - 24 januari 2011 19:48

Min otur tycks ha vänt! ÄNTLIGEN!!!!

Så jälla glad :)

 

Då jobbar jag som en tok denna vecka,är bara ledig i morgon,jobbar Onsdag- Söndag.

Det är bara att bita i det sura äpplet,jag har ju själv lagt schemat så.

Men aldrig mer kan jag säga.

 

Blir larmutbildning på jobbet i mörrn,wow säger jag. Inte en dag försent med ett nytt larmsystem. Detta ska vara bra. Men handenheterna är lite klumpiga. Hallå det är 2011. Borde va mindre men men...

 

Tandläkarn ringde innan idag,ska dit på Lördag ist för Torsdag. Konstigt att dom har öppet en Lördag. Då kankse man inte ska plugga till tandläkare om man ändå inte slipper helgerna.

 

Har underbara vänner!!!

 

Av Marie Svensson - 22 januari 2011 11:38

Vilken Fredag det blev igår,mycket lyckad måste jag säga.

Först Lets dance med Daniel och sedan lite fest hos E.

Kom inte i säng innan vid 05.00

Ska det va så ska det va rejällt :)

Så det är kanske inte konstigt att man mår som en gör idag,självförvållat.

Det känns ju att man lever iallafall.


Ikväll kommer mor och syster yster hit,ska äta lite och bara va.


Denna månad e ingen bra månad,har typ inga pengar på kontot,vart har dom tagit vägen???

Ska till tandläkarn och laga min ena tand i nästa vecka,ska bli kul och se vad det kalaset går på. Men men det är väl bara till att se glad ut antar jag.


Hepp,nu dags för en tupplur så jag blir piggelin till ikväll.


TA HAND OM ER ALLA DÄR UTE

Av Marie Svensson - 20 januari 2011 16:20

Vilka vår känsler man har idag då.

Fåglarna kvittrar som bara den och katten vägrar komma in.

Och det är bara 20 Januari...hur ska detta sluta tro.

Men skit samma,jag e glad och lycklig iaf :)

 

En vännina te mamma var här nyssens för att lämna pengar för att jag tittat till hennes släktingars gravar i sommras. Hallå,det behövdes ju inte.

Klart jag ställer upp. Men pengarna var varmt välkommet!

 

Ikväll blir det fika med en gammal kompis,har nog inte träffat Daniel på säkert ett år. Ska bli jälla kul.

I morgon kommer underbaringen hit..mycket trevligt!!!!   

 

JAG VILL HA VÅÅÅR NUUU

Av Marie Svensson - 10 januari 2011 17:03

Det har varit en helt underbar dag,dock lite kallt. Men jag gillar ju alla årstider så jag klagar inte. Jo att det är så förbaskat halt ute och att det grusas alldeles för lite. Det klagar jag på.

 

Det gick väldigt bra hos tandläkarn,inga hål och inga söndriga tänder som jag trodde jag hade.  Och relativt billigt blev det också,617 kr.

Tur att det finns något som heter tandvårsbidrag

 

Var rea på klädstället så jag köpte ett par treggins eller vad det heter,byxtajts kallar jag dom och en skit fin tröja.

Köpte mig ett par broddar så nu kan jag ut och gå utan att vara rädd att jag ska trilla.

Ska i väg te Hanna och sötis barna,vi ska färga håret på mig.,svart..kommer bli sketa snyggt   

 

Kingalill!!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards