Alla inlägg under april 2011

Av Marie Svensson - 27 april 2011 13:53

Vilket bra dag jag haft idag.

Gick upp 8 och tog en långpromenad i skogen.

Vid 11 cyklade jag upp till HK för en fika.


Älskar verkligen min tant cykel!!!   


Jobbar kväll idag igen 15-21,30.

Ska bli kul.


Längtar till Lördag. Ska bli så kul på festen. Mycket trevligt som kommer.


Näää nu ska jag lägga in räkningar,lika roligt varje månad..eler inte..


IM SO HAPPY IM SO GLAD

THAT I GOT YOU

I NEED TO THANKY

THANKYMEANS MERCY

Av Marie Svensson - 27 april 2011 13:53

Vilket bra dag jag haft idag.

Gick upp 8 och tog en långpromenad i skogen.

Vid 11 cyklade jag upp till HK för en fika.


Älskar verkligen min tant cykel!!!   


Jobbar kväll idag igen 15-21,30.

Ska bli kul.


Längtar till Lördag. Ska bli så kul på festen. Mycket trevligt som kommer.


Näää nu ska jag lägga in räkningar,lika roligt varje månad..eler inte..


IM SO HAPPY IM SO GLAD

THAT I GOT YOU

I NEED TO THANKY

THANKYMEANS MERCY

Av Marie Svensson - 26 april 2011 12:01

Vakna tidigt i morse till fågelkvitter.

Kan en dag börja bättre än så här? Nej Nej :)

 

Äntligen har jag fått min "tant" cykel.

Den är helt underbar att cykla på.

Det går väldigt bra att cykla trots att den inte har några växlar.

Den ska jag vårda med hälsan. Gammelmormor och gammelmorfar har använt den engång i tiden.

Så det säger sig väl själv att jag ska vara försiktig med den.

 

Har haft pappa och Helena på fika nu på förmiddagen. Mycket mycket trevlig.

Var andra gången jag träffa henne och jag gillar henne redan.

Gillar pappa henne så gör jag detsamma.

Hon är underbar med pappa.

Han kunde inte fått det bättre.

 

Tog mitt första dopp i sjön igår,kan lova att det var svin kallt. På lördag ska jag få med mig grannen,han är lika galen som jag haha

 

Jobbar ikväll 16-21.30 så nu ska det njutas i solen innan det vankas jobb.

 

Ajjöken Ajjöken

Av Marie Svensson - 25 april 2011 16:47

Blev väckt 09.00 av mormor som undra om jag kunde komma och hämta cykeln på förmiddan istället för i eftermiddag.

Så det var ju bara till att gå upp och klä på sig.

Men det var en skön promenad till Torsbo.

Men Gundlabolie backen tar död på mig haha

Så nu har jag en riktig tant cykel,den ska bara tvättas lite så är den i toppskick.


Var hos pappa en sväng idag också. Riktig trevlig personligassistent han har.

Lite små häftig faktiskt  :)

Så i morgon kommer dom och fikar hos mig och Zorro.


Har tagit första doppet i sjön idag,kan lova att det var svin kallt.

Första myggbetet och getingsticket har vi fått också.

Så härligt med vår :)


Hepp nu blir det en promenad i solen...göttans!


LOVE IS IN THE AIR



Av Marie Svensson - 24 april 2011 10:52

Är hemma några timmar innan det är dags att gå tillbaka till jobbet för jobb mellan 16-21.30

Sen är denna helgen gjord och påsken är nästan äver för denna gången.

Medans en del säkert är bakis idag efter helgens firande så är jag pigg som en lärka :)


Någon som vill bjuda lilla mig på kaffe i eftermiddag?

Har inget kaffe och Everta är stäng. Jag är så kaffe sugen. Och ciggen är nästan slut dom med. Så irreterande.

Men nu är det ju ett bra tillfälle att dra ned på rökningen för att slutligen lägga av helt.


Nu slänger jag av mig alla kläder och drar på mig bikinin,för nu ska det solas :)


INGENTING ÄR OMÖJLIGT

DET SVÅRA TAR BARA LITE LÄNGRE TID


Av Marie Svensson - 23 april 2011 16:39

Då är en dag avklarad på jobbet denna helgen så nu är det bara en kvar :)

Ska ut och njuta av solen snart. Så himla skönt väder ute!!!

Kan det bli bättre än så här? knappast :)


Blir så jäkla irreterad att det finns folk som tycker det är roligt att göra livet surt för mig,snart orkar jag inte hålla käften längre och då kan jag lova att då blir det inte roligt.

När jag är riktigt förbannad så flyger djävulen i mig coh jag vet knappt inte vad jag gör eller säger.

Tur att det inte händer så ofta.


Ska man inte behandla andra människor på samma sätt som man själv vill bli bemöt?

Ja,Det stämmer ju inte i detta fallet det är ju ett som är säkert.

Jag försöker men får bara skit tillbaka. Så nu ändrar vi taktik: IGNORERING!!!!!

Personen känner inte mig för fem j-la ören och snackar så j-kla mycket skit så det är äckligt.

En falskare människa det får man leta efter!!


Nä nu är det dags att Marie lugnar ner sig och släpper detta.

Nu tar jag med mig ett glas vitt och en cigg ut i solen :)


!!GLAD PÅSK!!

Av Marie Svensson - 21 april 2011 11:09

Enda lediga dagen denna vecka..jobbar hela påskhelgen. Behöver lite extra kirr i kassan :)


Så vad ska du jag hitta på idag? stor städa lägenheten och försöka hitta mobilen och laddar som lillsyrran ska låna.

Vart i hundan kan jag lagt den?


Måste upp till Torsbo och hämta min "tant cykel".

Janne i Hulared sa att jag skulle vara väldigt försiktig med cykel,de gör inga såna cyklar längre. Och de är mycket bättre än de cyklar som görs idag.

Jag ska vårda den ömt,gammel mormor hade den cykel. Den har väldigt många år på nacken :)

Så klart att jag ska försiktig.


Hepp nu ska jag la börja med städningen. Men först en cigg.


HA EN UNDERBAR ALLA I VÅRSOLEN

Av Marie Svensson - 20 april 2011 21:27

Säger bara en sak:Skärpning för fan!!!


Var ett tag sen jag skrev. Men har väl inte hänt så mycket sen sist :)


Fick en otrevlig utskälning i söndags. Men det var väntad.

Trodde att den skulle kommit för längesenn.

Hahah det var ganska kul egentligen.

Stolpskott.


Har mått så där ett tag nu,hoppas det vänder snart.

Förra veckan var göra jobbig men efter några dagar hos mamma och lillsyrran

mådde jag bättre.

Åker alltid till dom då jag känner att allt är hopplöst.

Åker ju givetvis dit också då jag mår bra. Är där ganska ofta.

Känns så skönt att tillbringa en helg hos dom!!


Hade lönesamtal med chefen i veckan,shit va nervös jag var.

Men det gick bra. Finns några saker som jag ska jobba med.

Och det känns jätte bra.

Vill ju uppnå målen som finns och jag ska ta med tusan lyckas också!!!


Har äntligen bestämt mig för att plugga upp matten på distans i höst. Ska bli kul men fixar jag det inte så skitsamma,då har jag u försökt iallafall.

Men enveten som jag är så SKA det gå.


Hepp nu tänker jag ta mig ett glas vin och en cigg.


!!Godnatt alla!!




Ovido - Quiz & Flashcards